Doel
Vanaf 2016 doet de PVHH mee aan de Make Sense-campagne. In de loop der jaren is de interesse vanuit de media voor hoofd-halskanker toegenomen, zijn er ieder jaar méér Nederlanders bereikt met de campagneboodschap en is het draagvlak voor de campagne onder medische professionals en leden en donateurs van de PVHH groot.
Dit is wat we met de campagne willen bereiken:
- Kennis vergroten over de ziekte en de specifieke symptomen
- Bewustwording creëren over wanneer de huisarts te raadplegen
- Eerste lijn (huisartsen) alert maken op de symptomen, tijdige doorverwijzing stimuleren
- Hoofd-halskanker bekender maken onder het grote Nederlandse publiek
- Begrip creëren bij het grote publiek voor de impact van de ziekte op patiënten, ex-patiënten en hun omgeving
Thema’s
Elk jaar staat een aansprekend thema centraal in de campagne, waarmee we zoveel mogelijk aandacht voor het onderwerp hoofd-halskanker willen trekken. Zo kwamen de thema’s eten, spreken en uiterlijk al eens aan de orde. Met Facebook, website, filmpjes en persberichten lukt het ons elk jaar het grote publiek te bereiken. Ook de kranten en de televisie pakken de boodschap op. De informatie die in zo’n campagneweek gedeeld wordt, blijkt ook erg interessant voor (ex)patiënten en hun naasten.
De behandelcentra organiseren in deze week vaak ook informatiemogelijkheden voor patiënten, hun naasten en belangstellenden. Bijvoorbeeld een open dag op een 3D Face Lab.