• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Patiëntenvereniging HOOFD-HALS

Voor mensen geraakt door hoofd-halstumoren

  • Home
    • Overzicht van onderwerpen
    • ▷ Informatie
    • ▷ Belangen- behartiging
    • ▷ Lotgenoten
    • ▷ Nazorg
  • Mondholte
    • Lipkanker
    • Tongkanker
    • Mondkanker
  • Keelholte
    • Keelkanker
    • Kanker in de hoge slokdarm
  • Strottenhoofd
    • Strottenhoofd-kanker
    • Tracheotomie
  • Speekselklieren
    • Speekselklier- kanker
  • Neusholten
    • Neuskanker
  • Oor
    • Kanker in het oor

Make Sense-campagnes

Elk jaar wordt in september de Make Sense-campagneweek gehouden. Dit is een initiatief van de Europese Vereniging voor Hoofd-halskanker (EHNS: European Head and Neck Society). De patiëntenvereniging HOOFD-HALS (PVHH) en de Nederlandse Werkgroep Hoofd-Hals Tumoren (NWHHT) werken mee aan deze jaarlijkse campagne. Het doel is vroege herkenning van symptomen die op kanker in het hoofd-halsgebied kunnen wijzen.

Doel

Vanaf 2016 doet de PVHH mee aan de Make Sense-campagne. In de loop der jaren is de interesse vanuit de media voor hoofd-halskanker toegenomen, zijn er ieder jaar méér Nederlanders bereikt met de campagneboodschap en is het draagvlak voor de campagne onder medische professionals en leden en donateurs van de PVHH groot.

Dit is wat we met de campagne willen bereiken:

  • Kennis vergroten over de ziekte en de specifieke symptomen
  • Bewustwording creëren over wanneer de huisarts te raadplegen
  • Eerste lijn (huisartsen) alert maken op de symptomen, tijdige doorverwijzing stimuleren
  • Hoofd-halskanker bekender maken onder het grote Nederlandse publiek
  • Begrip creëren bij het grote publiek voor de impact van de ziekte op patiënten, ex-patiënten en hun omgeving

Thema’s

Elk jaar staat een aansprekend thema centraal in de campagne, waarmee we zoveel mogelijk aandacht voor het onderwerp hoofd-halskanker willen trekken. Zo kwamen de thema’s eten, spreken en uiterlijk al eens aan de orde. Met Facebook, website, filmpjes en persberichten lukt het ons elk jaar het grote publiek te bereiken. Ook de kranten en de televisie pakken de boodschap op. De informatie die in zo’n campagneweek gedeeld wordt, blijkt ook erg interessant voor (ex)patiënten en hun naasten.

De behandelcentra organiseren in deze week vaak ook informatiemogelijkheden voor patiënten, hun naasten en belangstellenden. Bijvoorbeeld een open dag op een 3D Face Lab.

Make Sense-campagne

Primaire Sidebar

  • ◁ Terug
  • Make Sense-campagnes
    • — 2020 Make Sense Campagne
    • — 2019 De eerste keer
    • — 2018 Uiterlijk
    • — 2017 Spreken
    • — 2016 Eten

Footer

Districten

  • Groningen en Drenthe
  • Friesland
  • Deventer
  • Nijmegen
  • Midden-Nederland
  • Noord-Holland Noord
  • Amsterdam en omgeving
  • Den Haag en omgeving
  • Rijnmond
  • West-Brabant en Zeeland
  • Midden-Brabant
  • Limburg

Doe mee!

  • Word lid of donateur
  • Word vrijwilliger

Logo Nederlandse Federatie van Kankerpatiëntverenigingen, klik voor nfk website
Lid van de Nederlandse Federatie van Kankerpatiëntverenigingen

Contact

Postbus 13, 3500 AA Utrecht
Vredenburg 24IV, 3511 BB Utrecht

(030) 232 14 83  
info@pvhh.nl

Neem contact op

Colofon