Skip to content

3 vragen om te stellen als je behandeling, onderzoek of afspraak wordt uitgesteld of afgezegd

We zien dat de druk op de ziekenhuizen groot wordt door de zorg voor COVID-patiënten. Hierdoor kan het zijn dat uw kankerbehandeling niet zal verlopen volgens het plan dat u met uw arts hebt besproken. Mogelijk is dat bij u ook het geval. NFK en de aangesloten kankerpatiëntenorganisaties zetten zich intensief in om te zorgen dat de kankerzorg, ondanks corona, zo goed mogelijk door kan blijven gaan. Daarnaast kunt u, in gesprek met je behandelend arts, ervoor zorgen dat u meer duidelijkheid krijgt over uw situatie.

3 Goede Vragen
Misschien bent u al bekend met deze “3 goede vragen”. Dit zijn vragen die in u aan uw behandelend arts kunt stellen om samen te bespreken én te beslissen welk onderzoek of welke behandeling bij u past. Om u extra te ondersteunen in deze tijden van corona, heeft de NFK 3 vragen voor u geformuleerd die u kunt stellen wanneer u te horen krijgt dat een behandeling, onderzoek of afspraak wordt afgezegd of verplaatst.

1. Kan ik mijn arts telefonisch spreken?
2. Wat gebeurt er met mijn kanker als ik moet wachten?
3. Waar kan ik wel terecht?
Als het voor u niet goed voelt om te wachten, vraag dan of uw arts u wilt doorsturen naar een ander ziekenhuis dat gespecialiseerd is in uw kanker en waar u nu wel geholpen kan worden.

Door deze vragen te stellen in uw gesprek met de (gespecialiseerd) verpleegkundige en/of uw behandelend arts, kunt u meer duidelijkheid over uw situatie krijgen. Twijfelt u, heeft u andere vragen of wilt u in contact komen met lotgenoten? Neem dan contact op met het Infocentrum van de PVHH via T: 030-2321483 of info@pvhh.nl.

Back To Top