Tijd 00:00
De Make Sense Campagne 2025 met het thema ‘Zet die stap!‘ vindt plaats van maandag 15 tot en met zaterdag 20 september 2025.
Drie ex-patiënten delen hun ervaringen via filmpjes en motiveren anderen bij klachten op tijd de stap te zetten om op tijd naar de dokter te gaan. De toolkit met filmpjes en posters staat vanaf 15 september online op de Make Sense Campagnepagina 1-voor-3.nl
De campagne bevat interactieve elementen, een zogenaamde gamification. Dit is een soort online spel waarmee je met vragen beantwoorden, bewust wordt van de keuzes die je maakt om bij klachten wel of niet naar de dokter te gaan.
Laat je stappen sponsoren
Kom tijdens de campagneweek (15 t/m 20 september) in beweging: zet die stap en laat je daarvoor sponsoren. Ook boodschappen doen, een rondje met de hond, een boswandeling, fietstocht, of baantjes trekken betekent een stap zetten, en kun je laten sponsoren door je familie, vrienden of de bakker om de hoek. Stuur de link van de Sponsor pagina naar je sponsor. Een teller houdt de stand van het sponsorbedrag bij. Het geld komt ten goede aan het Michel Keijzerfonds, waarmee wetenschappelijk onderzoek naar hoofd-halskanker wordt gefinancierd.
Meld je aan voor het Sponsor Event op zaterdag 20 september
Hoofd-hals-zorgprofessionals en leden van de privé Facebookgroep PVHH rennen, fietsen of wandelen tijdens het Sponsor Event op zaterdag 20 september naar het UMC Utrecht. Maar ook alle patiënten, naasten, vrienden en kennissen zijn van harte welkom op de feestelijke afsluiting van de campagneweek!
Fietsers, wandelaars en hardlopers worden tussen 14.30 en 15.30 uur bij het UMC verwacht. Daarna volgt de bekendmaking van het opgehaalde bedrag, speeches, een prijsuitreiking en een feestelijke nazit met hapjes, drankjes en muziek. (Goed om te weten: er is na aankomst gelegenheid om te douchen.)
Enthousiast? Meld je aan voor het Sponsor Event 20 september UMC Utrecht!

